Iz austro-ugarskog perioda

Milionski gubici zbog mosta na Savi u Brčkom: Čeka na rekonstrukciju

Hronika03.06.25, 14:36h

Milionski gubici zbog mosta na Savi u Brčkom: Čeka na rekonstrukciju
Od 14. februara je preko mosta koji spaja BiH i Hrvatsku saobraćaj potpuno obustavljen, pa građani i privreda moraju koristiti preopterećeni alternativni granični prijelaz Orašje

 

 

Sanacija dvaju nosivih stupova starog mosta na Savi između Brčkog i Gunje je u toku, a nakon nje očekuje se početak rekonstrukcije ovog objekta, izgrađenog u periodu Austro-Ugarske, za koju će biti utrošeno pet miliona KM. Teretni saobraćaj zabranjen je prije šest godina, a od 14. februara je preko mosta koji spaja BiH i Hrvatsku saobraćaj potpuno obustavljen, pa građani i privreda moraju koristiti preopterećeni alternativni granični prijelaz Orašje.

 

- Na nivou Ministarstava s Republikom Hrvatskom dogovorena je rekonstrukcija mosta, ali prilikom pripremnih radova utvrdilo se da su dva noseća stuba ozbiljno oštećena, zbog čega smo bili prinuđeni da taj most potpuno zatvorimo za saobraćaj – kaže gradonačelnik Brčko distrikta BiH Siniša Milić za Avaz.

 

Dodaje da bi do polovine mjeseca hitna sanacija trebala biti završena, a nakon toga uspostavljen saobraćaj za laka motorna vozila.

 

- Rekonstrukcija, koja je ranije dogovorena, trebala bi omogućiti saobraćaj vozila do 7,5 tona, što opet ne zadovoljava interese privrede Brčko Distrikta. Bez novog mosta privreda BD BiH ne može egzistirati na duži period – ističe Milić.

 

Rješenje koje bi značajno smanjilo troškove transporta i dalo zamah razvoju ekonomije sjeveroistočne BiH je izgradnja novog mosta na Savi, nizvodno od postojećeg u naselju Gredice. Na tome već godinama insistiraju i brčanski privrednici, Privredna komora i Udruženje poslodavaca.

 

- Dugoročno rješenje za našu privredu je izgradnja novog mosta koji bi omogućio transport teških tereta. I regulativa Hrvatske, koja se uklapa u propise EU, ne dozvoljava teretni saobraćaj kroz naseljena mjesta, što znači da mi – i kad bismo osposobili, što je nemoguće, postojeći most, koji izlazi u centar grada – na njega ne bismo mogli usmjeriti promet teških kamiona, jer kroz Gunju on nije dozvoljen – ističe Milić.

 

Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto kaže da je projekt zaustavljen zbog tema izostanka dogovora o trasi autoputa kroz Brčko.

 

- Postoji plan, ali Brčko odbija da donese prostorni plan, koji će predvidjeti novi most. Hrvatska je svoj dio posla završila i most već ima planiran, tako da Brčko samo treba uraditi svoj dio posla – kazao je Forto.

 

Privreda Brčkog već nekoliko godina trpi višemilionske štete.

 

- Od zatvaranja mosta za teretni saobraćaj 2019. godine, Luka Brčko godišnje gubi blizu pola miliona maraka. To je iznimno jak udar na naše prihode i mi svih ovih godina pokušavamo da namaknemo neka sredstva, kako bismo osigurali njeno nesmetano funkcioniranje. Nadam se da je konačno došao na red taj problem. Rekonstrukcija mosta će nam značiti, ali gradnja novog mosta je najveći prioritet – kaže Perica Josić, direktor Luke Brčko.

 

(Avaz.ba/DEPO PORTAL/au)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook