NISTE NI SVJESNI

Evo kojim se trikovima služe u supermarketima da potrošite više

Arhiva16.04.14, 16:34h

Vjerojatno niste o tome razmišljali, ali proizvodi su strateški posloženi tako da namame kupca da kupi i ono što nije planirao. I dok su jedni jakog karaktera ili praznog novčanika, drugi pak uspješno nasjedaju na ovu psihološku igru

hipermarketKoliko ste puta otišli samo po nekoliko namirnica, a iz supermarketa se vratili s punim vrećicama onoga što nije bilo na popisu za kupnju?

Nije to ništa čudno. Vjerojatno niste o tome razmišljali, ali hrana i proizvodi strateški su posloženi tako da namame kupca da kupi i ono što nije planirao. I dok su jedni jakog karaktera ili praznog novčanika, drugi pak uspješno nasjedaju na ovu psihološku igru.

Nerijetko će vas namamiti crvene naljepnice na kojima piše "sniženje" ili "akcija" i posegnut ćete za tim proizvodom iako ga niste planirali kupiti. To su tek neke od psiholoških igara za zavaravanje kupaca kako bi potrošili što više.

U Velikoj Britaniji provedeno je istraživanje o tome kakav utjecaj na kupce i njihovu potrošnju imaju posebno, strateški posložene police s proizvodima. Kupci su upućeni u četiri velika supermarketa s popisom namirnica za kupnju, no izišli su iz supermarketa s puno više proizvoda nego što su planirali, ali i sa znatno većim računom koji su platili.

Viseće oznake koje se lagano njišu djeluju na kupce poput zastava i "pozivaju" da u svoje košarice ubace još proizvoda.

Ako prođete pokraj takve oznake, vjerojatno ćete se poslije vratiti i pogledati što to ne smijete propustiti. Prodavači znaju staviti i velike crvene oznake s cijenama pokraj proizvoda, a kupci crvenu boju automatski povezuju sa sniženjem čak i onda kada cijena nije snižena.

Nerijetko se i pokraj pelena postavlja pivo jer će, posebice petkom, na taj način više bočica završiti u košaricama kupaca, tvrde stručnjaci. Pokazalo se i da kupci police s proizvodima pregledavaju tako kao da čitaju knjigu, s lijeva na desno pa proizvođači znaju platiti više da se njihovi proizvodi u nekom supermarketu nađu na lijevoj strani prolaza i polica i u visini očiju.

Također, cijene se često povećavaju s lijeve na desnu stranu, a proizvodi s nižim cijenama koji supermarketu nose i najnižu zaradu, nalaze se na donjim policama.  Neki lanci promoviraju neke proizvode na sniženju na samom ulazu kako bi vas upoznali s akcijama i osigurali se da te proizvode poslije i kupite.

Poneki lanci drže hladnjake s narescima u blizini kruha i na taj način osiguraju veću prodaju jer će kupci nesvjesno već u glavi složiti neki sendvič sa svježim kruhom i ukusnom šunkom ili pancetom.

Voće i povrće često je posloženo u blizini ulaza u supermarket ili na poziciji da se vidi prije nego što uđete u dućan jer tako stvara dojam ponude zdravih proizvoda.

Kruh, mlijeko i šećer proizvodi su koji su obično "zakamuflirani" uz ostale proizvode kako biste ih morali malo bolje potražiti i pritom kupiti još nešto što vam usput padne za oko.

Ne znate kako se svemu tome oduprijeti?

Stručnjaci poručuju: dvaput razmislite treba li vam zaista taj proizvod koji ste upravo ubacili u košaricu.

 

(večernji.hr/DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/dh)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook