OGLAŠIVAČI SVE MANJE INVESTIRAJU U TV

Novi trendovi stižu i u BiH: Televizija gubi trku, digitala dolazi na tron

Biznis Klub26.01.15, 17:14h

Novi trendovi stižu i u BiH: Televizija gubi trku, digitala dolazi na tron
TV oglašavanje je sve bliže da postane novom žrtvom digitalnog oglašavanja, nakon što je print već zakopan i oplakan. Omča je spremna i prebačena preko grane...

 

Nastavljajući trend koji je bio prisutan u cijeloj 2014. godini, i u posljednjem kvartalu globalni oglašivači sve manje investiraju u TV.


U poređenju sa četvrtim kvartalom prošle godine, na američkom tržištu TV oglašavanje palo je za 2%, a i tu brojku spasio je decembar, mjesec shoppinga, ludih promocija i najveće potrošnje koji je bio izjednačen u 2014. i 2013. godini. S druge strane u oktobru se trošlo 9% manje, a u novembru 6%.


Najveći gubitak, američke TV kuće ostvarile su na polju oglašavanja računarske i IT tehnologije gdje je pad potrošnje bio drastičan - 40%. Proizvodi za ljepotu i ličnu higijenu oglašavali su se na TV-u za 20% manje nego ranije, dok su restorani smanjili svoju investiciju za 11%. Naravno, dok neke industrije smanjuju investicije, prazan prostor koriste drugi. Tako je američka modna industrija na TV uložila 22% više nego prošle godine, a farmacija 14%, ali ni to nije bilo dovoljno da TV oglašavanje u posljednjem kvartalu podigne u pozitivni dio skale.


TV oglašavanje je sve bliže da postane novom žrtvom digitalnog oglašavanja, nakon što je print već zakopan i oplakan. Omča je spremna i prebačena preko grane, međutim, nije sve izgubljeno za najveće medijske korporacije koje su spremne držati korak sa vremenom. Nada za TV kuće u Sjedinjenim Američkim Državama, a nakon toga i u ostatku svijeta, je u rastu potrošnje na oglašavanje uz digitalni video. NBC.com i ESPN.com su uz pad prihoda od TV oglašavnja ubilježili i značajan rast na prodaje digitalnih video oglasa, ak 104% odnosno 70%.


Ono što je sigurno, cross-platform rješenja i novi mješani mediji skrojeni po mjeri modernog potrošača imaju otvoren put ka uspjehu. Borba je uveliko započeta preko okeana, ali 2015. godina će i u našoj zemlji sasvim sigurno pokazati neke nove trendove.

 

(uimis.ba/DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/aa)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook