Pojedinci uzrokuju probleme

Zloupotrebe na kruzerima: Evo zašto su Balkanci na crnim listama brodskih kompanija

Hronika21.12.14, 21:40h

Zloupotrebe na kruzerima: Evo zašto su Balkanci na crnim listama brodskih kompanija
Velike brodske kompanije koje imaju prekookeanske kruzere nedavno su suspendovale direktno zapošljavanje osoblja iz zemalja našeg regiona. Takva odluka je uslijedila poslije mahinacija i naplata osiguranja od lažnih povreda.

 


Broj mladih iz regiona koji rade na kruzerima višestruko prevazilazi mnoge zemlje.


Takav izazov nije propustio ni frizer Dejan Stojadinović iz Beograda, koji se poslije više mejseci rada na prekookeanskom brodu, vratio na kratak odmor. O lažiranju naplate osiguranja čuo je samo iz priča.


"Za devet mjeseci nisam imao nikakvih zdravstvenih problema, ali u slučaju da vam se nešto desi, imate organizovano – i doktora. Ako vam treba neka hitna intervencija ili ako imate nekakav problem sa zubom ili bilo šta, možete da izađete iz broda. Ja lično nisam čuo da je bilo nekih problema, a priča koju sam čuo da to samo Srbi rade – nije istinita jer su ljudi iz drugih zemalja takođe u toj priči", priča frizer na kruzeru Dejan Stojadinović.


Zanimanje na brodu, posebno u velnes centrima, dobro je plaćeno. Uz plaćen smještaj i hranu, čistač mejsečno zarađuje 500 dolara, kuvar od 800 do 1.200. Ako radite u kozmetičkim salonima, možete da zaradite i do 2.000 dolara, dok brodski oficiri mogu da računaju na dvije do pet hiljada dolara.


U firmi "Stajner", koja obučava ljude za taj posao, tvrde da su zloupotrebe sistema uobičajene i da se u tom slučaju privremeno suspenduje prijem iz ma koje zemlje, javlja RTS.


"Dovoljno je da pojedinac, Srbin, ili Kanađanin, ili Hrvat, zloupotrijebi sistem, pa da brodske kompanije stave privremenu zabranu za regrutovanje konkretno tih nacija. Dakle, mi garantujemo za svoje radnike i mi smo ti koji nude to osiguranje i sa kojima potpisuju ugovor, nemaju veze sa tim brodskim kompanijama. Iz tih razloga nismo imali slučaj zloupotrebe osiguranja do te mjere da je došlo do zabrane", objašnjava Danica Šćepović iz kompanije "Stajner".


Po okeanima i morima kruži oko 2.000 kruzera. Polovina angažovanih iz Srbije ostane da živi i radi u inostranstvu, a mnogi stečeno iskustvo na brodu iskoriste za pokretanje sopstvenog biznisa.

 

(DEPO PORTAL, BLIN MAGAZIN/dg)


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook