ANALIZA PRVIH PREDIZBORNIH SKUPOVA

SDP i SDA demonstrirale snagu, a SDS nadmoć u Banjaluci

Front16.09.14, 12:44h

SDP i SDA demonstrirale snagu, a SDS nadmoć u Banjaluci
Većina stranaka je početak kampanje iskoristila za demonstraciju sopstvene moći kako bi konkurenciji već na samom početku utjerali strah u kosti, a njihove birače naveli da još jednom razmisle koga će podržati na predstojećim izborima... No nisu svi u tome uspjeli...

 

Izvor: Eizbori.ba

 

Spektakularni, do u detalje isplanirani, predizborni skupovi na kojima preovladavaju stranačke boje, mnoštvo zastava, balona i drugih simbola, za cilj imaju da kod hiljada prisutnih članova, simpatizera i znatiželjnika stvore osjećaj pripadnosti i euforije. Na ovaj način stranke svojim biračima žele pokazati da su izabrali pravu, najjaču stranku, definitivnog pobjednika izbora.


Dalje, ovi skupovi se prave i radi konkurencije kod koje žele izazvati sumnju u njihovu moć i rezultate koje će postići na izborima.


I na kraju, ovim dojmljivim skupovima, stranke žele neodlučne i birače drugih stranaka pokolebati i dati im priliku da promijene svoj stav i izađu na izbore, i daju svoj glas stranci koja će pobijediti. Ipak, svi mi volimo biti dio pobjedničkog tima.


Ovih dana održavaju se brojni predizborni skupovi širom Bosne i Hercegovine na kojima stranke predstavljaju svoje izborne programe i kandidate te najavljuju zvanični početak kampanje. Većina stranaka je početak kampanje iskoristila za demonstraciju sopstvene moći kako bi konkurenciji već na samom početku kampanje utjerali strah u kosti, a njihove birače naveli da još jednom razmisle koga će podržati na predstojećim izborima.


SDP: Izborom Tuzle za otvaranje kampanje SDPBiH je pokazala da i dalje dominira tim dijelom BiH. U prepunoj dvorani Majdan u Tuzli oko 8.000 SDP-ovaca je pozdravljalo svoje kandidate za predstojeće izbore u dvorani ispunjenoj crvenilom, bojom socijaldemokratije. Specifičnost SDP-ovog otvaranja kampanje je u njihovom isticanju da odustaju od kampanje s velikim billboardima. Umjesto toga, novac koji je trebao biti potrošen za ovaj vid kampanje, donirali su školama u poplavljenim područjima.


Iako je SDP već prije nekoliko mjeseci najavila da neće imati outdoor kampanju i pozvala ostale stranke da im se pridruže i da novac radije doniraju poplavljenim područjima, nijedna druga stranka se nije odazvala ovoj akciji.


SDA: Na skupu u Banovićima, uz režiju na kojoj bi im pozavidjeli i slavni režiseri, pokazala da je bez obzira na rezultate predizbornih istraživanja, koji prednost daju DF-u, ponovo najjača stranka u BiH. Više od 20.000 ljudi se okupilo na trgu u Banovićima kako bi čuli šta im poručuje SDA i njen predsjednik i kandidat za člana Predsjedništva BiH, Bakir Izetbegović. On je za 300.000 glasova obećao 100.000 novih radnih mjesta te dodao da nakon osam godina zastoja u BiH, narod osjeća potrebu da se vrati svom “izvoru”.


SBB-Fahrudin Radončić: Dosta tiha na početku kampanje svoj angažman je bazirala na napadima na konkurenciju ulazeći čak u banalne stvari kao što je pravljenje vijesti od informacije da je B. Izetbegović 20 minuta zakasnio na stranački skup. Inače, SBB je izborom slogana koji u nazivu sadrži riječ „cunami“ izazvao nelagode kod građana koji su iznenađeni da jedna stranka u državi nedavno pogođenoj razornim poplavama koristi upravo taj izraz za privlačenje birača. Nadamo se da ćemo uskoro, pored kritika konkurencije, vidjeti i šta je to što SBB konkretno nudi svojim biračima.


DF-Željko Komšić: DF je po uzoru na svoje buduće koalicione partnere, SBB, također mirno ušla u kampanju. Tako je DF svoju kampanju otvorila u Skenderiji, ali ne u velikoj dvorani, kao što se moglo očekivati, već u Domu mladih, sa skromnim kapacitetima. Slike sa skupa u Sarajevu neodoljivo podsjećaju na slike iz kampanje SDP-a 2010, samo što je boja ovaj put drugačija.


DF kao da se uspavala zbog rezultata predizbornih istraživanja od prije par mjeseci koji su im davali veliku prednost u odnosu na ostale stranke. Međutim, najnovija istraživanja pokazuju znatan pad popularnosti DF-a i SBB-a. Tako da, ukoliko žele zaustaviti trend pada, ove dvije stranke bi trebale koristiti manje apstraktne priče o dobrim i lošim dečkima, a pokazati više inicijative i konkretnih, izvodljivih rješenja.


HDZBiH: HDZ koji predvodi Hrvatski narodni sabor, izbornu kampanju je počeo na Kupresu. Kao i prethodnih godina ova stranka svoju kampanju zasniva prvenstveno na pitanju zaštite hrvatskih nacionalnih interesa. Dragan Čović, predsjednik HDZBiH i kandidat za člana Predsjedništva je naglasio da je cilj pobijediti na izborima i osigurati legitimno predstavljanje hrvatskoga naroda.

Kao što se moglo i očekivati, stranka je dobila podršku od HDZ-a Hrvatske, čiji predsjednik je prisustvovao skupu u Kupresu i potpisivanjem predizbornih plakata simbolično dao podršku HNS-u.

Dugogodišnje iskustvo koje ova stranka ima u izbornim kampanjama vidljivo je u načinu na koji je skup pripremljen i organiziran, u pridobijanju hrvatskog biračkog tijela okupljanjem većine hrvatskih stranaka pod okrilje HNS-a pa sve do plakata koji šalju jaku, emotivnu poruku svim bh. Hrvatima. Zanimljivo je da su najavili da će HNS-a na izborima osvojiti preko 70% hrvatskih glasova. Ko će osvojiti preostalih 30% glasova? HDZ 1990?


HDZ 1990: Odbačen od HNS-a zbog nesuglasica između predsjednika dva HDZ-a, Čovića i Raguža, HDZ 1990 je izabrao samostalan put do birača. Svoju kampanju ova stranka fokusira na evropskom putu BiH za što je dobila direktnu i nedvojbenu podršku iz Brisela u vidu ubrzanog postupka prijema HDZ 1990 u Evropsku narodnu stranku, najjaču političku organizaciju u Evropi. Osim za HDZ 1990, to je svakako i vjetar u leđa za cijelu BiH koja korača prema EU, ističu iz stranke.


Martin Raguž, predsjednik HDZ 1990 i kandidat za člana Predsjedništva BiH je zalužan za jednu novinu na izborima. Naime, on je prvi kandidat za Predsjedništvo BiH koji, uprkos činjenici da je „legitimni“ hrvatski predstavnik, uživa sve više simpatija od „legitimnih“ predstavnika drugih nacija.

 

SNSD: Po uzoru na nekoliko prethodnih kampanja, SNSD atmosferu ispunjava nacionalnim tenzijama nastojeći kod građana RS-a stvoriti nesigurnost, usput im obećavajući da će ih SNSD zaštiti (međutim, nije sasvim jasno od koga ih štite). Na svu sreću, te provokacije brzo odumru jer na njih nema odgovora ni od strane opozicije u RS-u, a ni iz stranaka iz FBiH (a što je bio slučaj sa Harisom Silajdžićem na izborima 2006).


Za stranku koja je tako dugo na vlasti, uobičajeno je vođenje kampanje uz isticanje onoga što su tokom svog mandata postigli. Umjesto da govore o novim radnim mjestima i rješenjima za izlazak iz loše ekonomske situacije, SNSD u prvi plan gura „borbu za jaku i stabilnu Srpsku“ i hvale se time što u osam godina vladavine SNSD-a nijedna nadležnost nije prenesena na nivo BiH. S obzirom da je SNSD godinama bila dominantna stranka u Banjaluci čudno je što stranka kampanju nije otvorila upravo u ovom gradu, već u Istočnom Sarajevu.


SDS: Savez za promjene koji predvodi SDS je svojom spektakularnom konvencijom u prepunoj dvorani Borik u Banjaluci, pred oko 8.000 ljudi, željela pokazati da su preuzeli nadmoć u Banjaluci, gradu u kojem je SNSD bila neprikosnovena. Kandidati Saveza za promjene su također tvrdili da je Republika Srpska ugrožena, ali ne nacionalno već ekonomski.


Ognjen Tadić, kandidat za Predsjednika RS je u svom obraćanju naglasio da je jedan od glavnih ciljeva Saveza za promjene da zauzda rastući javni dug RS, te da zaposli ljude kako bi od svog dostojanstvenog rada mogli da hrane svoje porodice.


Mladen Ivanić, predsjednik PDP-a i kandidat Saveza za promjene za člana Predsjedništva BiH, istakao je da će se za glasove boriti programom koji znači oporavak RS.

 

(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/aa)

 


Depo.ba pratite putem društvenih mreža Twitter i Facebook